Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next
Διατροφικές Συμβουλές 2
Διατροφικές Συμβουλές Νο. 2


Βερίκοκα
Το βερίκοκο θεωρείται πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Εκτός από τις βιταμίνες Α και C, παρέχει στον ανθρώπινο οργανισμό πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών που έχουν συσχετιστεί με την καλή υγεία της καρδιάς.

Προτιμήστε ώριμα και αποξηραμένα βερίκοκα καθώς η ποσότητα των θρεπτικών τους συστατικών είναι αυξημένη.


Συμπληρώματα διατροφής και απώλεια βάρους: Τι ισχύει;
Τα μέχρι τώρα επιστημονικά δεδομένα δεν φαίνεται να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό πως η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην απώλεια ή τη διατήρηση του σωματικού βάρους.

Επιπλέον, αρκετές από τις εν λόγω δραστικές ουσίες συνοδεύονται από ανεπιθύμητες ενέργειες και πιθανόν να εμφανίζουν φαρμακευτικές αλληλεπιδράσεις.
 

Πρωινό γεύμα
Ένα ισορροπημένο πρωινό συνήθως καλύπτει περίπου το 20-25% των θρεπτικών και ενεργειακών αναγκών του οργανισμού και συνδυάζει τρόφιμα από τις εξής ομάδες τροφίμων:
 Αμυλούχα και κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όπως είναι τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης. 
  Πρωτεϊνούχα όπως είναι ένα γαλακτοκομικό χαμηλών λιπαρών για παράδειγμα το γάλα ή το γιαούρτι, για πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας
 Ένα φρέσκο φρούτο ή λαχανικό.


Απορρόφηση θρεπτικών συστατικών
 H απορρόφηση του σιδήρου επηρεάζεται από διάφορα άλλα συστατικά των τροφίμων, ειδικά όταν πρόκειται για τον σίδηρο που εντοπίζεται σε φυτικά τρόφιμα (μη αιμικός σίδηρος).

Για το λόγο αυτό, είναι σκόπιμο να καταναλώνουμε τα τρόφιμα που περιέχουν σίδηρο όπως τα όσπρια και τα σκουροπράσινα λαχανικά, με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Α ή άλλα οξέα προκειμένου να απορροφήσουμε καλύτερα το σίδηρο.

 

Κέντρο Διατροφολογίας και Κλινικής Διαιτολογίας

Κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος: ΑΜΟΥΡΓΗ ΕΙΡΗΝΗ - Αργοστόλι Κεφαλονιάς
Τηλ.: 2671024093