Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next
Διατροφικές Συμβουλές 3
Διατροφικές Συμβουλές Νο. 3


Μανιτάρια
Tα μανιτάρια είναι ένας κρυμμένος θησαυρός για τη διατροφή. Περιέχουν πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χαλκό, κάλιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και αντιοξειδωτικά.

Επίσης, πολλοί αγνοούν ότι τα μανιτάρια (π.χ. WhiteButton) είναι μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης D. Και το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι μία μερίδα μανιταριών παρέχει όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά με μόνο 20 θερμίδες και καθόλου λίπος.


Τι να προσέξω όταν τρώω εκτός σπιτιού;
Όταν τρώτε έξω, αποφύγετε τα μεγάλα, πλούσια πιάτα ή μοιραστείτε τα με ένα φίλο. Επιλέξτε σαλάτες χωρίς σως, ψητό κρέας, ψάρι ή άλλα ψητά θαλασσινά.

Αντί για πατάτες τηγανητές, ζητήστε το πιάτο σας να συνοδεύεται από λαχανικά, ρύζι ή ψητές πατάτες. Επιλέξτε μικρές μερίδες ορεκτικών και μοιραστείτε τα με τα υπόλοιπα μέλη της παρέας.

Αντί για σως με μαγιονέζα, επιλέξτε ελαιόλαδο με λεμόνι ή ξίδι και για ποτό περιοριστείτε σε 1-2 ποτηράκια κρασί. 


Τι να κάνω για να μην πεινάω;
Προσπαθήστε να τρώτε συχνά και μικρά γεύματα κάθε 2-3 ώρες, έτσι ώστε να αποφύγετε αυξομειώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να ελέγχετε την πείνα.

Ξεκινήστε με ένα πρωινό γεύμα και τελειώστε με ένα ελαφρύ δείπνο. Μην ξεχνάτε τα σνακ μεταξύ των γευμάτων.


Πόσο αλάτι να καταναλώνω;
Καταναλώστε λιγότερο από 5γρ. αλάτι/ημέρα. Το 75% του νατρίου που λαμβάνουμε στη διατροφή μας βρίσκεται σε τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά.

Μη ρίχνετε αλάτι από συνήθεια όταν τρώτε ή μαγειρεύετε. Αν θέλετε εντονότερη γεύση, βάλτε λεμόνι, μυρωδικά ή μπαχαρικά, όπως πιπέρι, ρίγανη, δενδρολίβανο, σκόρδο, δυόσμο, κύμινο, μαϊντανό, μάραθο και δάφνη.

 

Κέντρο Διατροφολογίας και Κλινικής Διαιτολογίας

Κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος: ΑΜΟΥΡΓΗ ΕΙΡΗΝΗ - Αργοστόλι Κεφαλονιάς
Τηλ.: 2671024093